Onlangs kwam Herman voor het eerst langs bij Optiek Rommelaere met enkele klachten over zijn montuur. En met een voorschrift van de oogarts voor nieuwe glazen. Toch kocht hij niet direct een nieuwe bril of glazen. Wil je weten waarom? Lees hier hoe het verhaal van Herman bewijst dat oogzorg voor Optiek Rommelaere topprioriteit is.
Het voorschrift van de oogarts en de ervaring van Herman
Na de nodige aanpassingen om de montuur van Herman beter te doen zitten, wou hij eens de glazen volgens het voorschrift van de oogarts testen. Ik zette de glazen in de pasbril en liet Herman zijn nieuwe zicht ervaren. Helaas had dit niet het gewenste resultaat. Hij zag er niet goed mee. Ik vergeleek de oude glazen met het nieuwe voorschrift en vond inderdaad een groot verschil tussen de twee. Omdat goed zien voor ons absolute topprioriteit is, raadde ik Herman aan een tweede opinie in te winnen.
Het belang van een grondig nazicht door de oogarts
Als opticien kan ik heel veel omtrent het zicht onderzoeken, behalve de binnenkant van het oog. De oogarts doet dit wel. Een grondig nazicht van de binnenkant van het oog is belangrijk, zeker bij het ouder worden. Want als daar iets schort, kan dit belangrijke gevolgen hebben. De oogarts heeft als enige de medische achtergrond om op die manier onderliggende oogproblemen tijdig op te sporen.
Afstemmen met de oogarts vooraleer een nieuwe bril te verkopen
De ervaring van Herman met de nieuwe brillenglazen was voor mij het signaal om een tweede opinie aan te raden. Tenslotte is het Herman die met de nieuwe bril moet rondlopen en die zich er goed moet bij voelen. Beter dubbelchecken en de juiste oplossing vinden dan Herman tegen beter weten in een dure bril verkopen. Herman is dan ook heel tevreden dat ik hem geen glazen aangeprezen en verkocht heb. Na het inwinnen van de tweede opinie komt hij zeker terug.