Risico-analyse bijziendheid kinderen

1
2
3
4
5
6
Last Page

De laatste jaren komt myopie (bijziendheid) steeds vaker voor bij steeds jongere kinderen. Door de vervorming van de oogbol wordt kijken in de verte een probleem. Het zicht kan dan worden gecorrigeerd met een bril of lenzen. Maar met een aantal kleine aanpassingen kan deze afwijking worden vertraagd of zelfs voorkomen.

Wil je weten of jouw kind een verhoogd risico loopt op myopie? Of hoe je de aandoening kan afremmen? Vul dan onderstaand formulier in en krijg persoonlijk advies.

Wat is de leeftijd van jouw kind? *
Is jouw kind al bijziend? *
Op welke leeftijd werd bijziendheid vastgesteld? *
De leeftijd waarop jouw kind bijziend wordt is een belangrijke factor in hoe snel veranderingen in zijn/haar gezichtsvermogen plaatsvindt. Hoe jonger een kind is als hij/zij bijziend wordt, hoe groter de kans dat de bijziendheid progressief is.
Zijn de ouders bijziend? *
De kans op bijziendheid bij kinderen neemt toe wanneer één of beide ouders bijziend zijn.
Hoeveel tijd brengt jouw kind dagelijks buiten door? (Reken alle tijd buiten mee, inclusief lopen naar- en van school en buitenspelen in de schoolpauzes) *
Regelmatig naar buiten gaan is belangrijk. Het is aangetoond dat daglicht een beschermend effect heeft tegen de ontwikkeling van bijziendheid.
Hoeveel tijd per dag besteedt jouw kind aan nabijwerk? (activiteiten waarbij je op korte afstand moet kijken). Reken alle activiteiten mee zoals huiswerk en lezen *
Langdurig lezen en gamen op draagbare apparaten is een mogelijke risicofactor voor bijziendheid.
Zijn de ogen van jouw kind in de afgelopen 12 maanden uitgebreid onderzocht door een bevoegde oogzorgspecialist? *
Regelmatig uitgebreid oogonderzoek door een bevoegde oogzorgspecialist wordt aanbevolen omdat onderzoek een belangrijk onderdeel vormt van het behoud van goed zicht en gezonde ogen.

Vul onderstaande gegevens in om je resultaat te weten te komen!

0.00
Scroll naar boven

Deze website maakt gebruik van cookies om uw gebruikerservaring te verbeteren.